Logo
Logoen vår består av navnetrekket vårt og humanistsymbolet, "happy human". Hvordan vi bruker logoen vår når vi lager noe er viktig for å sikre at den synes og at det er tydelig at vi er avsender.
# Hovedlogoen vår
# Luft (frisone) rundt logoen
Det er viktig at logoen til Human-Etisk Forbund til enhver tid har nok rom rundt seg slik at den kommer godt frem uten å konkurrere med andre elementer.
Frisonen er den minste avstanden til neste element, og defineres ut i fra bredden på minst 2 humanistsymbol i gjeldende logostørrelse. Eksemplene under viser derfor den minste tillatte avstanden fra logoen til ethvert annet element – eksempelvis typografi, bilder, grafiske elementer eller kanten av formatet logoen plasseres i.
# Størrelse på logoen
For å påse at en Human-Etisk Forbund-logo alltid gjengis med optimal lesbarhet, er absolutte minstemål på høyden av symbolet: 1 cm.
# Fargebruk av logoen
Sørg alltid for tilstrekkelig kontrast til bakgrunnsfargen navnetrekket står på. Navnet skal være tydelig og godt lesbart. Navnet skal være tydelig og godt lesbart.
Logoen brukes i blå på lys bakgrunn og hvit på mørk bakgrunn.
# Logoen på andre språk
# Logoen med samarbeidspartner
Eksempelet under viser hvordan logoer til samarbeidspartnere plasseres i forhold til Human-Etisk Forbund sin logo. Det skal alltid være plass tilsvarende to happy humans i mellom vår logo og partnerlogoen.
# Humanistsymbolet
Symbolet kan benyttes alene der det ikke er plass eller relevant med hele logoen. Som feks. på sosiale medier
# Plassering av logo
# Hvordan vi ikke bruker logoen
Eksemplene under viser forskjellige måter logoen til Human-Etisk Forbund aldri skal gjengis på.