
Oppdatert inn­logging våren 2025
Nå har mange fått nytt brukernavn og passord for å logge inn i HEFs systemer!
Nå har du som er tillitsvalgt eller har et honorert verv, og har hatt det siden før oktober 2024, fått ny innloggingsmetode i HEFs systemer.
Da du ble tillitsvalgt eller frivillig i HEF, fikk du en e-postadresse som slutter med @hef.no. Men ikke alle har benyttet seg av denne adressen ved innlogging. Fra 2. april er det den du må bruke når du skal logge deg på.
# Skal jeg bruke innloggingsmetoden overalt?
Du skal bruke @hef.no-brukernavnet ditt til å logge inn i de fleste systemene våre, men det finnes to unntak:
- Når du skal inn i økonomisystemet Xledger
- Når du skal ta et nettkurs i Didac
I Xledger og Didac skal du bruke samme innlogging som tidligere. Altså den private e-postadressen som var registrert hos HEF.
Grunnen til det er at disse to eksterne systemene foreløpig ikke er integrert med brukersystemet til HEF.
# Tidslinje
- Den 19. mars sendte vi deg en e-post der det står hva din @hef.no-brukernavn er.
- Den 1. april fikk du en ny e-post fra oss, med en brukerveiledning for både innlogging og bytte av passord.
- Den 2. april fikk du en e-post med nytt passord, som du selv kan bytte senere.
# Problemer med innloggingen?
Da skal vi selvfølgelig hjelpe deg! Les mer om hjelp til problemløsing her
Status på oppgradering og mer informasjon ligger også på Ressurssidene.
________________________________
Rare tegn i @hef.no-brukernavnet ditt?
De fleste har i dag et @hef.no-brukernavn som begynner slik: fornavn.etternavn. Har du derimot vært aktiv hos oss lenge, fikk du kanskje en adresse med tilfeldig sammensatte tegn og symboler.
Hvis du ønsker å endre adressen din til fornavn.etternavn, kan du sende oss en e-post på innlogging@human.no. Husk å nevne at du ønsker din @hef.no-brukernavn oppdatert. Vi vil da følge deg opp etter oppdateringen, og endre for deg.
Fortsette å logge inn med privat e-postadresse?
Det er fullt mulig å fortsette å bruke den private e-postadressen din i påloggingsfeltet når du skal inn i HEFs systemer. Da må du være oppmerksom på dette:
- Du vil ikke kunne opprette (invitere) til digitale møter på Teams. Men du kan fremdeles chatte på Teams og ha tilgang til Teams-kanaler.
- Du vil ikke kunne lagre dokumenter på OneDrive for Business.
- Hvis du har brukt @hef.no-brukernavnet fra før, vil data du eventuelt hadde på e-post, OneDrive for Business og Teams-chatter, bli slettet.
Vil du fortsatt bruke din private e-postadresse for å logge inn, kan du ta kontakt på innlogging@human.no, så skal vi ordne det for deg.
Merk: I dagene fra oppdateringen 2. april og fram til vi rekker å få hjulpet deg, vil du måtte bruke @hef.no-brukernavnet hvis du trenger å logge deg på i HEF.
________________________________
MERK: Alle som fikk tilgang til HEF for første gang etter 30. september 2024, skal logge inn slik det er beskrevet i denne veiledningen.