Hopp til hovedinnhold

Spørsmål og svar om faktura for konfirmasjon

Lurer du på noe angående faktura og betaling for konfirmasjonen du har bestilt? Her får du svar på de vanligste spørsmålene!

Faktura

  • Fakturaen sendes i midten av september som e-faktura direkte i nettbanken til den foresatte som opprinnelig la inn bestillingen.

    Det er også mulig å se betalingsinformasjon for den som la inn bestillingen inne på «Min konfirmasjonsside».

    Her kan du også laste ned faktura som pdf med kontonummer, KID og beløp.

  • Ved påmelding ble den foresatte som la inn bestillingen bedt om å bekrefte sin identitet gjennom Vipps eller Bank ID. Ingen transaksjoner ble utført på dette punktet.

  • Det er den foresatte som opprinnelig la inn påmeldingen til konfirmasjonen som mottar efaktura i sin nettbank.

    Hvis dere ønsker å dele opp betalingen, kan dere betale inn hver deres del til samme kontonummer og med samme KID-nummer som angitt på faktura.

  • Faktura vil ha forfallsdato i starten av oktober.

    Hvis du har bestilt konfirmasjon etter midten av september får du faktura ca. 14 dager etter bestillingsdato, med betalingsfrist 14 dager etter du mottok faktura.

    Det er mulig å be om utsatt forfallsdato, dersom dere trenger det. Ta kontakt med oss på human@human.no så finner vi en løsning.

  • Min konfirmasjonsside kan den foresatte som gjennomførte bestillingen se hva som er betalt og eventuelt gjenstående beløp under «Faktura».

Medlemsrabatt

  • Medlemmer av Human-Etisk Forbund får rabatt på alle våre seremonier.

    For konfirmasjonskurs- og seremoni, tilbyr vi 1000,- i medlemsrabatt per foresatte som er medlem. Medlemsrabatt forutsetter at man kun er medlem hos oss, og ingen andre tros- og livssynssamfunn.

    Dersom to søsken konfirmeres samme år, gir vi medlemmer 25% søskenrabatt. Man får ikke rabatt for søsken som blir konfirmert forskjellige år. Rabatten regnes ut etter at medlemsrabatten er trukket fra grunnbeløpet.

  • Dersom begge foresatte er medlem, men dere bare har fått medlemsrabatt for én foresatt skyldes det ofte at den foresatte som ble registrert som med-foresatt under bestilling ikke verifiserte seg via SMS-lenke.

    For at riktig pris skal bli beregnet, må den som ble registrert som med-forelder, også registrerer seg via en verifiseringslenke.

    Hvis den andre foresatte er medlem, blir registrert og verifiserer seg, vil dere automatisk motta en ny faktura oppdatert med riktig pris, og en kreditnota.

    Slik registrerer du medforelder på konfirmasjon:

    Den som er registrert som hovedkontakt kan logge inn på "min konfirmasjonsside" her, legge inn riktig informasjon om den andre foresatte, og deretter sende en ny link for verifisering.

    Om registreringslenken ikke kommer, skyldes det som oftest feil registrert fødselsdato og kontaktinformasjon på med-foresatt.

    Husk at å registrere seg som den andre foresatte via verifiseringslenken ikke er det samme som å melde seg inn i Human-Etisk Forbund. Dersom du ikke er medlem, men ønsker å bli det, kan du melde deg inn her.